Half way my first Australian chapter! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mex - WaarBenJij.nu Half way my first Australian chapter! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mex - WaarBenJij.nu

Half way my first Australian chapter!

Door: Mex

Blijf op de hoogte en volg Mex

15 Juni 2014 | Australië, Sydney

Half way my first Australian chapter!

De tijd vliegt! Vandaag ben ik precies halverwege mijn au pair tijd bij de Vitek family in Sydney.
Drie maanden geleden begon mijn avontuur in Australie.. En heb ik er spijt van? Nee! Absoluut niet! Ik kan niet zeggen dat het altijd even makkelijk is, maar wauw wat gaaf dat ik weer zoveel nieuwe ervaringen mag op doen en een nieuw land en een andere cultuur mag leren kennen.

Mex de au pair!
Het werken als au pair gaat over het algemeen zeer goed. Ik voel mij thuis bij de familie. Angela (mijn host-mum) en ik kunnen het goed met elkaar vinden. We hebben vaak samen lol om de kinderen en ze voelt meer als een vriendin dan als een baas. Dave (de vader) zie ik weinig aan gezien hij veel werkt. De kinderen zijn heerlijk. Grappig, lief en uitdagend. Jonah, de baby is fantastisch. Altijd blij en deelt graag zijn glimlach. Niet verwacht dat ik het zorgen voor een baby zo zou waarderen. De afgelopen weken heb ik zo’n 40 uur per week gewerkt (met als toppunt 17,5 uur op 1 dag). De komende weken zal het weer ongeveer rond de 30 uur zijn.
Ik moet wel zeggen dat het soms best lastig of gek is om als Pedagoog werkzaam te zijn als au pair. Ik kom hier als extra hulp en niet om opvoedingsadvies te geven. En wanneer ik de ouders dan soms moeite zie hebben met het gedrag van hun kinderen probeer ik toch maar mijn mond te houden. In de afgelopen week waren de ouders al een uur bezig met een van de kinderen.. hij wilde maar niet luisteren etc. Nadat ik het subtiel had overgenomen (zij waren hun geduld kwijt en moesten bijna naar hun werk) zat hij binnen 5 minuten rustig op zijn stoel zijn ontbijt netjes op te eten.. Dat voelt dat toch best even awkward… Ook is het werken als au pair best eenzaam. Je bent dag in dag uit alleen met kinderen.. Hoewel het schatjes zijn is het voor mij toch goed om te ontdekken dat ik meer een persoon ben die liever in teamverband werkt!

Winter in Australie
Inmiddels is het alweer twee weken winter in Australie. Bijzondere belevenis! ‘S nachts + ‘s avonds en ‘s ochtends is het vrij fris maar zodra het zonnetje te voorschijn komt loop je weer heerlijk rond in je t-shirt en hang je gewoon lekker de was buiten om te drogen.. In het weekend zit je lekker op het terras terwijl sommige gaan schaatsen in winter wonderland.. Want ja, dat is wat je doet tijdens de winter! Ook als het 20 graden is! Hihi gek hoor!
Ook is inmiddels het walvissenseizoen aangebroken. 20.000 walvissen zullen in de maand juni en juli voorbij zwemmen onderweg naar warmer water. Hoe bijzonder om tijdens je dagelijkse wandeling walvissen te spotten (nu al twee keer gebeurd)!! Ik voel me erg lucky!

Time for fun
Inmiddels heb ik hier een aantal vrienden/vriendinnen en elke week probeer ik weer nieuwe dingen te doen en nieuwe plekjes te bezoeken. Tot nu toe is dat nog gelukt!!! Hoewel Sydney eigenlijk best een kleine stad is, is er zoveel te doen en zoveel te zien! Van skydiven, bowlen, lasergamen tot de comedy club. Van de honderden verschillende cafes, barretjes en restaurants (nergens zulke bijzondere barretjes gezien als hier) tot de tientallen verschillende prachtige stranden. Van de mooie aangelegde parken tot de coastalwalk van bondi to coogee! Van de walvissen tot de Australian zoo! Van de boottour en de watershow tijdens vivid (het lichtfestival) tot winter wonderland. Het is gewoon te veel om op te noemen wat ik hier allemaal al gedaan en gezien heb..

Zoals ik al zei.. het is echt niet altijd even makkelijk. Hoewel ik het ook als een uitdaging zie om zo op jezelf aangewezen te zijn is het regelmatig ook best lastig en mis ik mijn familie en friends in Nederland best wel (en stiekem ook mijn kamertje in Utrecht en mijn fietsje) maar tegelijkertijd ben ik dankbaar voor alles wat ik mag doen en geniet ik van deze kans!

Future plans
Midden September ben ik klaar met mijn au pair werk en zal ik direct daarna beginnen aan mijn tweede chapter in Australie: Farm work!
Ik zal vanaf halverwege September 3 maanden op een boerderij gaan werken (ik weet nog niet precies waar en wat). Op die manier kan ik een 2e visum krijgen en heb ik de mogelijkheid om twee jaar te blijven (wat niet direct betekent dat ik dit ook zal doen maar ik heb dan in ieder geval de mogelijkheid). Tegelijkertijd kan ik dan ook veel geld sparen en wil ik tijdens de (Australische) zomer gaan reizen. Het plan is nu om in Januari van Sydney naar Cairns te reizen (east coast) en eventueel een weekje naar Fiji, in Februari een aantal weken naar Nieuw Zeeland en hopelijk in maart mijn ouders in Sydney te ontvangen en samen met hun de great ocean road te doen. Genoeg in de planning dus!!

Lieve mensen, ik wens jullie nog een fijne zondag en alweer veel succes voor de komende week! Woensdag wordt vast een mooie dag... Australie vs Nederland!!! :) 
Leuk dat je de tijd hebt genomen om mijn verhaal weer te lezen en laat vooral weer even een berichtje achter.. (altijd leuk om jullie reacties te lezen!)

Heel veel liefs vanuit Sydney, Australia!

Mex

  • 15 Juni 2014 - 17:32

    Harriët:

    Hej Mex,
    Weer een mooi verhaal. Ik vind het zo dapper wat je doet. Zo alleen zonder je familie en vrienden. Knap van je dat je zo goed je mond kan houden als je ziet dat het soms zoveel makkelijker kan m.b.t. de kinderen! Ik wens je heel veel plezier in de toekomst en hoop dat je, je toch elke keer een beetje minder eenzaam voelt. You go girl!

    Groetjes Harriët

  • 15 Juni 2014 - 19:02

    Berto:

    Hey Mexie!

    Super trots op m'n kleine grote zus!!
    Mooie plannen! Spreek je snel weer!

    Liefs

  • 15 Juni 2014 - 20:18

    Mam:

    Goed neergezet mexie. Je ziet het voor je. Raar dat je bij de fam alweer gaat aftellen. Benieuwd naar het vervolg. Dikke knuffel en tot Skype xxxxx

  • 15 Juni 2014 - 23:47

    Pap:

    Mooi verhaal Mex..! Wanneer koop je een fiets?....wat wordt Australië-Nederland? Dank vr telefoontje op vaderdag!! Xxp..

  • 19 Juni 2014 - 10:22

    Liset:

    Mooi verhaal weer meis! Wat maak je ongelofelijk veel mee :D Geniet daarvan!! Allemaal mooie herinneringen voor later! En mooie plannen ook :D gaaf!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mex

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 5950

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: