Variety.. The spice of life! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mex - WaarBenJij.nu Variety.. The spice of life! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mex - WaarBenJij.nu

Variety.. The spice of life!

Door: Mex

Blijf op de hoogte en volg Mex

31 Juli 2014 | Australië, Sydney

Variety.. The spice of life! -Beth Jones-

Als ik mijn leven hier in Sydney zou moeten omschrijven met één woord dan zou dat variatie zijn! Ik zal proberen duidelijk te maken waarom..

Inmiddels heb ik nog maar 6 weken te gaan bij mijn Au pair gezin en dan zit dit hoofdstuk er alweer op. Dan is er alweer een half jaar voor bij! Wauw!
In de bijna 5 maanden dat ik hier nu ben breng ik mijn dagen door met mensen van over de hele wereld. Waar ik in Nederland voornamelijk omringd was met Dutchies breng ik hier mijn tijd door met mensen uit onder andere: Australie, Ierland (hehe), Wales, England, Duitsland, Denemarken, Tjechie, Hongarije, Singapore, Indonesie, China, India en natuurlijk ook wel een paar Nederlanders. Ik bedoel.. Alleen dat is al heel wat variatie in je bestaan! Fantastisch om zo meer over en van de wereld te kunnen en mogen ontdekken door al deze mensen te ontmoeten!

In Nederland had ik mijn familie en vriendinnen dicht om mij heen staan. Vriendinnen die ik vaak al jaren kende en die ik heb leren kennen via school, sport, werk of als huisgenoot. Hier heb ik inmiddels ook vriendinnen en hoewel de vriendschappen misschien blijven zijn het wel mensen die komen en gaan. Zo heb ik in 4,5 maand een aardig sociaal leventje opgebouwd maar vertrekt helaas vandaag de derde en volgende week de vierde ozzie vriendin! Gek! Want in zo'n korte tijd maak je zoveel met elkaar mee en toch moet je dan zo snel alweer afscheid nemen. Het gekke is ook dat er altijd weer nieuwe mensen om de hoek komen.. Vandaag vliegt mijn lieve vriendinnetje Janouska helaas naar huis maar vandaag is ook de dag dat ik een berichtje kreeg van een oude bekende uit New York dat ze de komende weken ook in Sydney is!

Bijzonder is het ook hoe je hier aan je contacten komt. De één leer je kennen via internet via site als meet-up, dutch in Sydney of Au pairs in Sydney. Je spreekt een keer af, het klikt.. en je bent vriendinnen! De andere ontmoet je in de toiletten van een bar: ' Hey, weten jullie waar de garderobe is?'  'Ja hoor, loop maar mee..'  En je hebt er weer een vriendin bij! En weer andere ontmoet je via via of omdat je toevallig ook Nederlands bent en de Nederlandse serveerster dat hoort.. Zullen we een keer afspreken? Tuurlijk!

Zoals ik al zei.. over 6 weken zit mijn tijd bij de Vitek familie in Clovelly er alweer op! Inmiddels hebben zijn al een andere franse au pair gevonden. Voor hun ook weer een hele verandering. Ik ben nog steeds opzoek naar mijn volgende bestemming. In Nederland wist ik vaak voor langere tijd wat mijn planning was.. Nou, dat is hier wel anders! Een goede oefening om alles eens los te laten en te vertrouwen! Vanaf midden september zal ik 3 maanden op een boederij gaan werken. Nog steeds geen idee waar en wat! Na die drie maanden zal ik gaan reizen door Australie en Nieuw Zeeland.. Hoe wat waar en met wie? Ook nog geen idee! Van Au Pair naar boerin naar back packer... Ik kan in ieder geval niet zeggen dat mijn leven hier eentonig is ;-)

Soms is het best lastig dat alles hier maar komt en gaat.. Voor je gevoel krijg je een cadeautje, maar al voor je het door hebt is dat cadeautje een mooie herinnering geworden die je voor altijd met je meeneemt! Aan de andere kant is het een uitdaging en leer je goed op jezelf te vertrouwen. Je stelt je open voor nieuwe mensen, nieuwe avonturen en je doet dingen en ontmoet mensen die je anders nooit had gedaan of ontmoet had! Je komt op nieuwe plekken, eet ander eten, drinkt nieuwe drankjes, spreekt verschillende talen... En dat.. geeft zoveel variatie in je leven dat het een grote roller coaster is.... En laat ik nou net van roller coasters houden!

Lieve allen, hopelijk was het weer leuk om te lezen! Geniet van jullie zomer, wij bikkelen hier nog even door in de winter.. (vandaag 25 graden hehe).

Hopelijk tot spreeks!

Veel liefs Mex

  • 31 Juli 2014 - 13:28

    Selinde:

    Mooi geschreven! De tijd vliegt en jij fladdert vrolijk mee :D

  • 31 Juli 2014 - 13:38

    Harriët:

    Sjonge wat een avontuur.. vind het zo knap dat je dit "gewoon" doet.
    Het zou echt helemaal niets voor mij zijn. Ik ben nogal van het vooruit plannen.
    Ik hoop dat je snel weet wat je te wachten staat en dat je een leuke boerderij vindt waar je voor 3 maanden als boerin door het leven kan gaan ;-).. Geniet van de tijd die je nog in de gezinnetje hebt en veel plezier met de oude bekende uit Amerika! Al het goeds in de wereld gewenst.

    Liefs Harriët

  • 01 Augustus 2014 - 00:33

    Pap:

    Mooi verslag, jong. Heel goed verwoord..Vl plezier daar en wie weet... Wat heb jij trouwens met Ieren? ... Xxp

  • 01 Augustus 2014 - 16:14

    Berto:

    Hey Mexie! Ik zie toch wel veel overeenkomsten (naast de tegenstellingen) met mijn afgelopen half jaar! Maar ik zit midden tussen de Dutchies! Verandering houdt je scherp!
    Keep up en Keep Goin!

  • 07 Augustus 2014 - 17:17

    Lisette:

    De king da ka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mex

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 5913

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: