My new home - Reisverslag uit Clovelly, Australië van Mex - WaarBenJij.nu My new home - Reisverslag uit Clovelly, Australië van Mex - WaarBenJij.nu

My new home

Door: Mex

Blijf op de hoogte en volg Mex

25 Maart 2014 | Australië, Clovelly

Daar zit ik dan.. in mijn nieuwe huis. De eerste week is alweer geweest en ik ben alweer bezig met mijn tweede werkweek. Helaas wel ziekjes op dit moment. Maar wat een begin.. waar moet ik beginnen?

Nadat er wat tranen over de wangen waren gerold en de laatste knuffels waren gegeven liep ik op 13 maart alleen door de douane.. het nieuwe avontuur was begonnen! Via Bangkok en Taipei vloog ik naar Sydney, Australie. De reis was al een hele belevenis opzich aangezien ik als 1 van de 5 (of zelfs van bangkok naar Taipei als enige) niet aziaat mee ging op deze vluchten en alle informatie in het chinees werd gegeven. Ik dacht dat ik door mijn lengte en kleine oogjes niet op zou vallen maar dat bleek toch anders.. haha. Anyway.. na een lange maar opzich voorspoedige reis kwam ik twee dagen later aan in Sydney waar Angela (mijn host-mom) mij met open armen op stond te wachten op de airport.

De ontvangst was warm of eigenlijk letterlijk zelfs heet met de zomerse temperaturen hier. Bij aankomst bij mijn nieuwe thuis stonden de kinderen mij buiten al op te wachten.. ze konden niet meer wachten om mij te ontmoeten en mij het huis te laten zien. Dylan (5jr) en Jake (3jr) zijn twee schatjes, erg grappig en soms een hele uitdaging.. twee echte kleuters. Jonah (7mnd) is een schat van een baby met zijn twee grote blauwe ogen en zijn glimlach die hij de hele dag door laat zien!
De maandag na mijn komst ben ik gelijk begonnen met werken en het voelt als of ik al weken voor ze zorg.. 's morgens sta ik samen met de kinderen op. Maak ik hun ontbijt, pak ik hun schooltas in, kies ik hun kleding en help ik ze met aankleden, tanden poetsen etc en natuurlijk de zonnebrand die elke dag op moet en zorg ik zo dat ze op tijd klaar staan voor school en kindy. Ondertussen verschoon ik Jonah en maak/geef ik ook hem zijn ontbijt.
De middag en avonden doe ik vaak samen met Angela.. Met drie van die kleintjes is er genoeg te doen.
Angela en Dave zijn ontzettend vriendelijk, gastvrij en doen er alles aan om mij thuis te laten voelen! Inmiddels hebben we al heerlijk samen zitten dineren met een wijntje die al 10 jaar in de kast stond en die ze zonder twijfel openden voor mijn welkom en hebben we drie filmavonden gehad terwijl de kids op bed lagen :)

De omgeving hier is echt prachtig... in mijn eerste week ben ik al naar vijf verschillende stranden geweest. De een nog mooier dan de ander! Sommige stranden hebben haaiennetten om veilig te kunnen zwemmen zonder een van je benen kwijt te raken.. andere stranden zijn voornamelijk voorzien van rotsen en goed om te snorkelen en weer andere stranden zijn perfect voor kinderen of juist niet door de meters hoge golven! Zo is er dus voor ieder wat wils.. ik moet zeggen de eerste keer dat ik hier de zee in ging moest ik eerst 15 minuten al mijn moed bij elkaar rapen aangezien de golven 3 meter hoog waren en een man mij net vertelde dat er vorige week nog een meisje haar schouder had gebroken. Maar inmiddels weet ik de tips en de tricks en loop ik als een echte local de zee in ;) heerlijk!
Vanaf mijn huis kan je prachtige wandelingen maken langs de kust.. Je loopt langs verschillende stranden en hebt geweldige uitzichten! Belangrijk is wel om goede schoenen aan te doen aangezien het hier net zo heuvelig is als in San Fransisco.. hardlopen zit er voorlopig hier dus nog niet in. Voor nu zijn alleen de wandelingen al als of ik bergen heb beklommen ;)

Ik moet zeggen.. het voelt nog een beetje onwerkelijk om al die rotswanden en stranden langs de kust te zien, de palmbomen in de tuin te hebben staan en de regenboogkleurige vogels voorbij te zien vliegen terwijl je tijdens het eten uitkijkt over de omgeving en je de zee ziet en je je bedenkt... dit is mijn nieuwe thuis!

Wauw.. dat is wel even wennen! Voorlopig doe ik het naast het werk het nog rustig aan en probeer ik te wennen aan deze enorme verandering. Wat eerlijk gezegd af en toe ook best lastig is aangezien ik niks of niemand ken en niet door een studie of verblijf in een hostel makkelijk leeftijdsgenootjes ontmoet. Maar dat gaat vast goed komen!

Hoewel ik nog veel meer zou kunnen vertellen laat ik het voor nu hier bij.. I hope you enjoyed reading it!

Big hug from Sydney,

Mex

  • 25 Maart 2014 - 09:00

    Irene:

    Mex! Wauw, het klinkt echt heeeeerlijk! Hopelijk ontmoet je snel wat mensen van je eigen leeftijd om ook nog wat leuke dingen mee te doen. Liefs Irene

  • 25 Maart 2014 - 12:51

    Hugo Moehn:

    soooo dan! Wat een heerlijk verhaal Mex! goed om te horen dat je zo hard geniet daar, niet te bruin worden he! joee

  • 25 Maart 2014 - 15:36

    Lisette:

    :D leuk om te lezen lieverd! Wat bijzonder allemaal hè! Zo kort daar en nu al zoveel te vertellen! Wat heerlijk dat je daar gewoon op t strand kan liggen en in de zee kan zwemmen en zoveel moois te zien hebt!! Make lots of pictures!! Ook van je huis en the family! Hopelijk ben je snel weer fit en ontmoet je wat leuke mensen om leuke dingen mee te doen! Dikke knuffel en Liefs Liset

  • 25 Maart 2014 - 22:18

    Mam:

    lieve mexie
    vol erin...dat ben jij
    en dan toch even min of meer gedwongen pas op de plaats
    ook jij
    mooi opgeschreven; fijn om te lezen
    hoop op nog heel veel verhalen
    xxxxxxx
    mam

  • 25 Maart 2014 - 22:52

    Berto:

    Wat fijn zo'n warm welkom! Echt een warm bad! Mooi geschreven!!
    Liefs

  • 27 Maart 2014 - 08:07

    Caroline Schuttert:

    Hoi Mex, fijn dat je start zo warm was! We hopen dat je je snel thuis voelt en leeftijdsgenoten ontmoet. Lieve groetjes, Evert en Caroline

  • 27 Maart 2014 - 10:41

    Annelie:

    Hey lieve sis!!
    Fijn om je verhaal te lezen..mee te (be)leven :)
    Wat een wondere nieuwe wereld!!
    Vooral erg blij dat het een fijn gezin is waar je nu ook deel van uitmaakt.
    Ik ben ervan overtuigd dat het (verder) acclimatiseren en leeftijdsgenootjes ontmoeten jou goed afgaat..toch lastig ff! Misschien kan je bezig met de ideetjes waar we het over hadden gehad..boek/map voor maandelijkse herinneringen voor de kids of jezelf?! Heb je ff een doel, bezigheid en mogelijkheid om mensen tegen te komen..
    We denken aan je!!!
    Heel veel liefs dikke knuffels en kusjes,
    Dany en Annelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Clovelly

Mex

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 5909

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: